Automatisera leverans- och frakthantering

Packflow automatiserar leverans- och frakthantering. Med vår direktkoppling hanterar du alla bokningar, sändningar och transportörer på ett och samma ställe, oavsett var du säljer, vilket sparar dig tid.

Med några klick skapar du alla nödvändiga dokument som etiketter, frakthandlingar, tulldokument, följesedlar, pack- och plocklistor. Bokningen (EDI) skickas automatiskt till transportören. Resultatet är en smidig och korrekt leverans varje gång och logisk överblick av hela processen från inkommen till packad och levererad order. 

Packflow arbetar med de främsta transportörerna på den svenska marknaden, som DHL, Postnord, Schenker, Budbee m.m.

Starweb logo
Arrows
Packflow logo
Automatiserat flöde av orderinfo från och till Packflow
Direktutskrift av fraktetiketter och dokument till etikett- och A4-skrivare
Plock- och packlistor, adressetiketter, dokument genereras i universellt PDF-format
Automatiserad tulldeklaration såsom CN22 och CN23 vid export utanför EU
Automatiserad återkoppling av spårningsnummer och fraktsätt tillbaka till ordern i er plattform och vidare till kunden
Hantera din försäljning på olika plattformar genom Packflows ihopkopplade centrerade fraktflöde
Välja fraktsätt manuellt eller att låt Packflow välja fraktsätt utefter regler, såsom vikt, belopp, land etc.
Komplettera produktinfo i Packflow som behövs vid export, exempelvis tullkod och ursprungsland
Statistik och uppföljning på bokade transporter
Packlista i PDF-format kan ersätta följesedlar / kvitton

Packflow översikt

Hantering av orders utgår från ordervyn. Här får man översikt på alla hämtade orders och kan snabbt och enkelt markera vilka orders man vill behandla, och vilken action man vill ta.

thumb_up
Lättförståeligt pris

Betala ett fast, lågt pris per fraktetikett. Ju mer du skickar, desto lägre blir priset. Inga dolda avgifter.

bolt
Automatisering

Med några klick skapar du alla nödvändiga dokument som etiketter, frakthandlingar, tulldokument, följesedlar, pack- och plocklistor.

print
Remote printing

Anslut och skriv ut på vilken skrivare som helst med PrintNode klienten och en internetanslutning.

send
Optimerat fraktval

välj fraktsätt manuellt eller låt Packflow välja fraktsätt utefter regler, såsom vikt, belopp, land etc.

Förutsättningar / krav

För att kunna koppla Starweb till Packflow så behöver följande kriterier uppfyllas.

  • Du behöver ha API aktiverat i er butik. Finns det inte så kontakta Starweb (support@starweb.se) för att aktivera det.

Såhär ansluter du

Att koppla ihop Starweb med Packflow är enkelt, följ bara stegen nedan.

Skapa ett konto på Packflow
FAQ expand arrow
Skapa API-nyckel hos Starweb
FAQ expand arrow
Anslut Starweb till Packflow
FAQ expand arrow
Hämta ner och hantera orders
FAQ expand arrow

Skapa en anslutning och boka frakt

Klicka dig igenom vår guide som visar hur du ansluter din butik och tar fram fraktetiketter. Se exempel nedan.

Om Starweb

Starweb är en fullmatad SaaS E-handelsplattform för B2C och B2B inkl. ett kraftfullt Ekosystem med funktionalitet och automation utöver det vanliga.